close
تبلیغات در اینترنت
اولین تجربه رانندگی با رنو مگان جدید 2018
آخرین مطالب

اولین تجربه رانندگی با رنو مگان جدید 2018

اولین تجربه رانندگی با رنو مگان جدید 2018

رنو مگان جدید، طراحی جدید و شبیه تالیسمان


 مگان جدید در نمای جلو و عقب کاملاً ادامه دهنده طراحی های جدید رنو است و نوع چراغ های مخصوص روز در جلو، چراغ های عقب کشیده و خطوط بکار رفته روی بدنه نشان از یک تالیسمان کوچک دارد. حتی در داخل کابین و استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ عمودی، نشانگر های دیجیتالی و طراحی کلی داشبورد همگی نشانه حرف واحدی در طراحی خودروهای جدید رنو است.

رنو با این حرکت جدیدش حقیقتاً انقلابی برپا کرد. مگان و تلیسمان به‌عنوان مثال‌های بارز این انقلاب، در هردو نسخه سدان و واگن شیک، زیبا و دلربایند و تا حد زیادی راضی‌تان می‌کنند. امضای طراحی کاملاً غالب بوده و آنچه باعث تفاوتشان می‌شود، چیزی غیر از تفاوت‌های فاحش ظاهری است. در نمای جلو و جانبی شباهت‌ها بسیار بیشترند، اما در عقب تفاوت‌ها بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. هم مگان و هم تلیسمان در کلاس خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و از مدعیان اصلی به شمار می‌روند. بدون هیچ اغراقی باید به رنو بخاطر چنین تحول و قدم سازنده‌ای آفرین گفت و به محصولاتش با چشم متفاوتی نگاه کرد. 

کابین رنو مگان 2018

کابین رنو مگان 2018

کیفیت و راحتی و امکانات فضای داخلی و کابین رنو مگان جدید

آنچه مسلم است، مگان یک هاچبک یا سدان کوچک به حساب نمی‌آید و طبیعتا با ابعادی که پیش‌تر اشاره شد، فضایی قابل قبول ارائه می‌کند. علاوه بر این، با توجه به حضور نسبتا موفق مدل کلیو در سبد محصولات رنو، این شرکت موظف به افزایش سایز و امکانات لوکس مگان در مقایسه با کلیو بوده است تا تنوع مناسبی در تولیدات خود داشته باشد.

ورود به کابین مگان، شما را با داشبوردی نسبتا ساده تحت تأثیر قرار می‌دهد که خصوصا در قسمت کنار راننده، با یک نوار کروم تزئین شده است. از گذشته، خودروهای فرانسوی به ظاهر خوب بیرونی و نمای ناامید‌کننده‌ی داخلی مشهور بوده‌اند؛ اما رنو با توجه به محبوبیت و توان مالی بهتر در مقایسه با پژو و سیتروئن، از محصولات ساده و کسل‌کننده‌ی سال‌های قبل فاصله گرفته و این‌بار در کابین مگان، به خودروهای برتر این کلاس نزدیک شده است.

متریال اصلی داشبورد، پلاستیک نرم است که هرچند زیبایی چرم و فلز در محصولات گران‌قیمت آلمانی را به همراه ندارد، قابل قبول به نظر می‌رسد و بهتر از پلاستیک سخت در بسیاری از محصولات کره‌ای بازار ایران محسوب می‌شود. نوار کروم روی در، قاب مجرای هوا و خصوصا دستگیره‌ها دیده می‌شود که حس یک خودروی ارزان‌قیمت را از مگان دور می‌کند. این موضوع در فرم دسته دنده هم وجود دارد.

رنو مگان Renault megane 2017

به تبعیت از تالیسمان و کولئوس، در مگان از کلیدهای پرتعداد و گیج‌کننده خبری نیست و می‌توان به کمک یک نمایشگر عمودی، بسیاری از تجهیزات رفاهی و فنی خودرو را کنترل کرد. فرم قرار گرفتن نمایشگر و قاب آن، چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و مسلما می‌توانست بهتر از مدل‌های قدیمی دیگر برندها باشد؛ اما درمجموع جلوه‌ای مدرن به کابین مگان می‌دهد.

مهم‌ترین نکته‌ی مثبت در فضای داخلی مگان، صندلی‌های اسپرت، راحت و خوش‌فرم این خودرو است که خصوصا در ردیف جلو، برای محصولی در این کلاس بدنه و قیمت کم‌نظیر است. از سویی دیگر، طبق سنت مدل‌های ساخت رنو، بخش‌های مختلفی از داشبورد، کنسول و داخل در برای قرار دادن اوراق، نوشیدنی و دیگر وسایل کوچک پیش‌بینی شده که در مجموع، بیش از ۲۵ لیتر است. داخل داشبورد مگان هم به‌تنهایی ۷ لیتر فضا دارد.

صندوق بار در یک خوردوی هاچبک اهمیت بسیار زیادی دارد و مگان پنج‌در با فضای ۴۳۴ لیتر، از این نظر یکی از برترین خودروهای دنیا در کلاس خود محسوب می‌شود. ضمن اینکه در مگان سدان هم صندوق عقب حدود ۵۵۰ لیتر فضای مفید دارد که بیش از ۲۰ لیتر بزرگ‌تر از فلوئنس است.

در مجموع می‌توان به طراحی فضای داخلی مگان نمره‌ی خوبی داد؛ چراکه علاوه بر جادار بودن، نمایشگر ۷ اینچی در نسخه‌ی پایه و ۸.۷ اینچی در مدل‌های بالاتر نیز دارد که همراه تجهیزاتی مثل نورپردازی داخلی با رنگ‌های قابل تغییر، مدرن‌ و قابل قبول خواهد بود

جالب است بدانید که مدل سدان از رنو مگان به بازارهای زیادی از جمله ترکیه، ایتالیا، لهستان، ایرلند و رومانی عرضه می شود اما در بازار فرانسه نسخه سدان رنو مگان عرضه نخواهد شد! که البته این موضوع به دلیل فروش بالاتر مدل های استیشن و هاچ بک در بازارهای اروپایی است.

اخیراً “رنو خاورمیانه” اقدام به عرضه نسل جدید مگان در این منطقه نمود. حال این خودرو با یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی در دسترس خریداران اماراتی قرار می‌گیرد. پیشرانه مذکور از توان 115 اسب بخاری و گشتاور 156 نیوتن متری سود برده و با یک گیربکس اتوماتیک CVT عرضه می‌شود.

چه موتور و گیربکسی روی مگان جدید برای ایران نصب شده است ؟


رنو همیشه به دنبال ساخت خودروهای اقتصادی بوده و اصلاً توقع استفاده از موتورهای پرحجم را روی این خودرو نداشته باشید. روی رنو مگان جدید تنها موتورهای 1.2 و 1.6 لیتری نصب شده و خوشبختانه قوی ترین پیشرانه یعنی 1.2 لیتری توربوشارژ برای بازار ایران در نظر گرفته شده است. این موتور که دقیقاً 1198 سی سی حجم دارد حداکثر توان خروجی 130 اسب بخار و 205 نیوتن متر را خواهد داشت و شتاب رسمی اعلام شده برای آن 10.9 ثانیه است.

رنو برای بازار ایران نمونه ایی از مگان که به موتور 1.2 لیتری توربوشارژ مجهز است را در نظر گرفته که این موتور می تواند 130 اسب بخار نیرو و 205 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مگان بازار ایران  مجهز به گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه خواهد بود

مدل رنو مگان جدید
پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور 1198 سی سی
حداکثر توان 130 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 205 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
شتاب رسمی 10.9 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت
جعبه دنده 7 سرعته خودکار دو کلاچه
مصرف سوخت ترکیبی 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
وزن 1315 کیلوگرم

همانطورکه در جدول بالا اشاره کردیم، گیربکس انتخاب شده برای بازار ایران، هفت سرعته دو کلاچه خودکار است که روی رنو تالیسمان نیز نصب شده است.


بررسی مگان جدید


با نیم نگاهی به تست های معتبر رسانه های خارجی، می توان نکات جالبی را در مورد آن اشاره کرد. یکی از این موضوعات صندوق جادار رنو مگان است که 503 لیتر حجم دارد و جالب است بدانید که تنها 12 لیتر از صندوق تویوتا کمری کمتر است و این خبر خوبی برای خانواده هایی است که اهل سفرهای بین شهری با خودروی شخصی هستند.

مگان جدید

فضای صنوق عقب مگان جدید

معایب و مزایا مگان جدید :

در رسانه های مختلف خارجی از تجهیزات رفاهی خوب، طراحی مدرن و صندوق عقب بزرگ به عنوان نکات مثبت یاد شده و از فضای پای کم برای سرنشینان عقب و سیستم تعلیق خشک به عنوان نکات بد این خودرو اشاره شده است.

تجهیزات روی رنو مگان جدید
رنو مگان جدید با بهایی بسیار ارزان‌تر، به طور مستقیم درصدد شکار خریداران خودروهای کره‌ای است. این خودرو از یک صفحه نمایش لمسی به سایز 7 اینچ بهره می‌برد که قابلیت سازگاری با اتصالات تلفن هوشمند را داراست. همچنین سامانه صوتی ARKAMYS هم در کابین آن در دسترس خریداران است.

امکانات ایمنی این خودرو شامل مواردی چون: سامانه پایش نقاط کور و سامانه کمک پارکی می‌شود که فضا و پیرامون خودرو را به‌موازات عمل پارک دوبل، مورد اسکن قرار می‌دهد. نسخه پایه مگان تنها از دو کیسه هوای ایمنی در قسمت جلو بهره می‌برد، این در حالی است که نسخه فول آن از شش کیسه هوا من‌جمله جانبی و پرده‌ای برخوردار است.

رنو برای بازار ایران نمونه ایی از مگان که به موتور 1.2 لیتری توربوشارژ مجهز است را در نظر گرفته که این موتور می تواند 130 اسب بخار نیرو و 205 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مگان بازار ایران احتمالا مجهز به گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه خواهد بود و پیش بینی می شود در گام نخست نیز مدل سدان رنو مگان که می توان آن را بچه تلیسمان نیز نامید راهی بازار ایران شود.

امکانات رفاهی و ایمنی مگان جدید

طراحی مگان جدید متناسب با زبان طراحی محصولات اخیر رنو است؛ گیرا و پویا. در جلو همچنان لوگو بزرگ رنو در کنار چراغ­‌های C شکل، که حالا به امضایی آشنا در محصولات رنو تبدیل شده است، خودنمایی می­‌کند. در داخل کابین مگان جدید طراحی مشابه تلیسمان را مشاهده می‌کنید؛ طراحی مدرن و نسبتا لوکسی که راحتی سرنشینان را تأمین خواهد کرد.

طراحی صندلی‌های خودرو به میزان چشمگیری بهبود پیدا کرده‌اند و فلز و کروم در جای جای کابین به چشم می‌خورد. دو نمایشگر برای کابین در نظر گرفته شده است: یک مانیتور 7 اینچی برای صفحه کیلومتر و یک مانیتور 8.7 اینچی نیز برای کنسول. بسته به نوع تیپ‌های مگان، امکانات زیر برای این خودرو وجود دارد:

  • ورود بدون کلید / استارت دکمه‌ای
  • دی‌لایت / اتولایت / نوربالا اتومات
  • سانروف پانوراما
  • گرمکن / ماساژور / تنظیم برقی گودی کمر (همگی برای صندلی‌های جلو)
  • 6 ایربگ (راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو، پرده‌ای) / پشت‌سری فعال / قابلیت نصب صندلی کودک
  • تهویه اتومات دوگانه / گرمکن فرمان
  • سیستم صوتی Arkamys با 8 اسپیکر / پردازنده دیجیتالی / بلوتوث / جک 3.5 میلیمتری (همگی استاندارد)
  • اس‌دی کارت (استاندارد برای چندرسانه‌ای R-LINK 2)
  • یک یا دو پورت USB / یک یا دو خروجی 12 ولت
  • HUD یا هدآپ رنگی با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • دوربین عقب / سنسورهای پارک جلو، عقب و جانبی / نویگیشن
  • LDW یا هشداردهنده تغییر لاین
  • BSW یا هشداردهنده نقطه کور
  • TDW یا هشداردهنده فاصله مجاز با خودرو جلویی
  • OSP یا تابلوخوان با قابلیت تشخیص سرعت مجاز
  • تشخیص خواب‌آلودگی راننده (TDW)
  • ETA یا بازشدن هوشمند درب صندوق
  • Easy Park Assist یا سیستم کمکی پارک
  • ترمز پارک / توزیع نیروی ترمز / کمکی حرکت در شیب (همگی استاندارد)
  • ACC یا کروز کنترل هوشمند
  • سیستم MULTI-SENSE با 5 حالت رانندگی و قابلیت شخصی‌سازی حساسیت پدال‌ها، گیربکس، فرمان، نورپردازی داخلی و ...
  • ESC یا کنترل پایداری / کنترل کشش
  • AEBS یا ترمز اضطراری

همچنین مگان جدید را می‌توان در 8 رنگ متالیک شامل سفید، مشکی، قهوه‌ای، بژ، خاکستری، آبی، قرمز و مرکوری (سفید/نقره‌ای) سفارش داد. تنها رنگ غیرمتالیک مگان نیز سفید یخچالی است.

قیمت رنو مگان در بازار جهانی و امارات و ایران


در بازارهای خاصی، شرکت رنو، مگان چهار درب را با پیشرانه‌ای 130 اسب بخاری عرضه می‌کند؛ پیشرانه‌ای که با یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه عرضه می‌شود؛ اما در بازار امارات چنین پیشرانه‌ای عرضه نخواهد شد. بهای رنو مگان (115 اسب بخاری) از رقم 52,900 درهم (14,400 دلار) شروع و در فول ترین نسخه آن به 72,500 درهم (19,850 دلار) ختم می‌شود. رنو مگان به نحو قابل‌توجهی ارزان از دیگر خودروهای رقیب خود ازجمله تویوتا کرولا که بهای آن از 67,500 درهم (18,400 دلار) شروع می‌شود و نیز هوندا سیویک است که قیمت آن از 67,900 درهم (18,500 دلار) استارت می‌خورد.
قیمت رنو مگان جدید 2018 در ایران
رنو مگان جدید احتمالاً با قیمتی در حدود 130 الی 150 میلیون تومان توسط نگین خودرو به بازار عرضه شود. البته این قیمت برای قبل از گران شدن دلار هست و بنده فکر می کنم قیمت حدود 200 میلیون تومان باشد. با این قیمت باید رنو مگان جدید را رقیب مستقیم هیوندای الانترا، کیا سراتو، تویوتا پریوس و یا میتسوبیشی لنسر بدانیم. رنو مگان با توجه به خوشنامی قبلی در بازار فروش خودرو بخت زیادی برای تصاحب بازار و یکه تازی به عنوان تنها اروپایی این رده قیمتی سدان ها را خواهد داشت اما اینکه بازار چه عکس العملی به یک رنو جدید با موتور 1.2 لیتری توربو خواهد داشت، موضوعی است که باید منتظر عرضه نهایی آن به بازار داخل باشیم.


ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی